måndag 3 november 2014

Tom&Grå dag





             Hej idag har dagen bara varit grå och tom. Började 9:20 och Gud va mörkt de var att köra fast      det  bara var så sent på morgonen. Nå då väl kom ti skolan så var vi bara 3 st halva andra klassen                  var borta. Å det kändes som så tomt vi var ju bara 3
St men det är väl ganska uppenbart då man bara är 3, men nog hittade jag väl några få positiva saker i denna dag med tack och lov för att det finns underbara männiksor. Efter då jag kom från skolan stupade jag i säng och drog täcket över mej, och ville bara sjunka in och inte vakna upp förens första  Advent. Nu har vi finska prov på fredag och jaa jag visste ju att dena dagen skulle komma för eller senare mening känner att jag inte alls har nån ork att läsa. Jag vet att vi hár otroligt lite prov mot vad många andra. För vi har ju faktiskt bara 2 prov alltid då det det är prov vecka i PG men nog är det ändå tungt. Men det är nog jag som bara är lite lat det bara i dessa  stunder som jag inte vill ha kombi då det kommer till prov som man inte behärskar. Men jag vill ju kunna finska men det är nog allt för ofta som jag önskar att språket inte fanns. Men de är då det är så otroligt svårt men jag vill ändå så gärna lära mej, eftersom jag ska söka till en finsk skola efter närvårdsavde till naprapat skolan i Kotka. Och där går ju allt på finska så klart jag vill kunna finska, jag vet nog att det finns en skola i Stockholm också men då skulle jag glömma bort all finska. Och inom vården ska mango kunna språket så attman klarar av att förklara olika sake. Och det vill jag så gärna kunna men visst nog jag har jag ju ,yrket kontakt med finskan mer andra. På StudioZ pratas det ungefär svenska och finska lika mycket + att det också pratas en del engelska där så StudioZ är nog ett helt spåkbad så ti ska du koma om du vill lär det språk😉. De är faktiskt jätte många som jag pratar med som svarar  på finska men jag svarartillbx på svenska eftersom jag vet att dom förstår vad jag säger.Men jag borde nog anstränga mej mer för att svara tillbax på finska. Okej dehär skulle inte bli ett inlägg om finskan men ändå så blev det de. Men denna vecka kommer att bli otroligt lång ingen träning ser det ut att bli  heller förens på fredag om jag förhoppnings vis kan då också, men de har funnits såna här veckor förr och nog har jag ju överlevt för det är ju bara för en kort perido men ibland känns det som att det aldrig skulle ta slut. Men vi får hoppas att ryggen får en ordentligt break denna vecka så den kommer vara bra länge länge hädanefter, så att jag snart snart kan få börja höja på benen igen. Hade så sjukt förra veckan att jag knappt kunde sova och stiga upp,  men idag var jag till kotsättaren igen och före det hade ryggen varit riktigt bra menig vár t spänt då han började ta i och sjukt tog det. Men nu känns allting riktigt bra hoppas ni andra har. En lugnare och bättre vecka än vad jag kommer att ha.
                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar