fredag 28 november 2014

Nu är det över bara en vecka till!

     



   Nu börjar jag bli riktigt trött på allt vad som gäller skola. Egentligen skulle jag väl inte få klaga men nog nu, förra helgen läste jag på Aseptik tent och ni skulle bara veta hur många gånger som jag somnade. Men provet fick jag 1 i inte alls nöjd men jag börjar bli så jävla trött på allt läsande, okej visst jag måste nog säga att på OX var det nog mer läsande för då kunde vi ha 2 prov på en vecka och en vecka hade vi 4 prov och den veckan var otroligt tung. Nu tkr man att ett prov är tungt att läsa till   Men denna vecka har jag nog varit så otroligt trött och sovit dåligt och nästan alla morrnar har varit helt hemska. Det har alltid hänt nåt som har förstört morgonen.Har stressat då jag ska å lägga mej och  då jag ska upp från sängen. Å i förra fredags bröt jag ihop så var det i OX också men då bröt jag ju ihop för att jag inte orkade mer, nu hört jag ihop för att jag var så fruktansvärt trött!!  Hade inte sovit alls många timmar. Men i tisdags skrev jag finska provet och jag tror nog att jag kämpade mej upp till godkänt åtminstone. Å jag tänker minsann inte ge upp kombistudierna !! Nee jag har klarat det såhär långt å jag tänker klara av det till slutet!!

Igår hade jag jag läkemedels tent som bestod av en teori del och en matte del och läkemedelsmatten måste vi ha100% rätt i. Och jag som aldrig fått allt rätt i ett matte prov och har jättesvårt med textuppgifter. Men när hon skickade resultatet åt mej blev jag Minst sagt förvånad jag hade ALLT Rätt!!! Helt otroligt  för er som är jättebra på matte och läser detta sånt skullehelt klart klarat galant. Men för en som haft svårt för matte sen 5:an så är det inte så lätt då där mycket läs och veta vad frågan är. Men jag hade tyvärr ett fel och det var en uppg som jag inte alls förstod och då jag absolut inte hade nån aning tänkte jag nu får det vara nog, och lämnade upp  Tenten. Men huvudsaken var ju att jag förstod tankesättet. Så nu beöhöver jag inte alls räkna med special läraren så mkt som vi trodde, och om 2 veckor är det det största provet kvar och det är anatomi provet och det vill jag
faktiskt få bra i eftersom jag ska bli
 naprapat.

Och under förra veckans fredag gick jag och skaffade mej SH praktik plats (stöd och handledning)  i Nykarleby på Rummelbackens daghem på småbarns avdelningen från 1-4åringar. Och  idag var jag dit och hälsade på och jag kommer absolut att trivas där å vad jag längtar till SH praktiken !!! <3
Och ni som inte har nånting att göra imorgon kan koma på öppet hus ti YA!  För vi ger nämligen gratis massage ;)  så tid kan ni skåda in Imr milla 10-15 + att de e pedersöre julmarknad inne i Sursik.

Har en bra helg alla!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag studerar nu till närvårdare i Vasa och vill bara säga, det är jättetungt, förstår känslan speciellt då en tent kan vara så otorligt svårt och mycket att läsa till. Men du kommer klara det galant, det kommer vara tungt och så, men i slutändan kommer det vara så värt de! Ta hand om dej!

    SvaraRadera