torsdag 25 september 2014

Önskar att jag kunde vara helt stolt



                               
                                     Hej nu är första kombi perioden avklarad.
                   
                                    Är otroligt stolt över att jag klarat det, nåja stolt och stolt önskar jag kunde vara det så att jag verkligen kände att jag var det över mej själv. Modde fick jag underkänt i men det provet gick dåligt för hela klassen vi klarade oss alla med godkänt och (i vår (klass är vi 9st). Alla utom jag, för jag var 1 poäng från godkänt fy fan ! Jag som alltid tyckt om modde och har haft 8 i högstadiet kommer nu att ha 5.BESVIKEN säger jag bara och engelska skrevs denna vecka på tisdag och vi fick ut provet idag och jag fick 6 1/2. 6 1/2  kan inte säga mer än att jag är verkligen besviken engelska som är ett av mina favorit ämnen. Jag som alltid brukar vara duktig på det, och jag pratar ju engelska varje dag och jag skulle så gärna vilja ha en 8:a i engelska. Men jag får hoppas att alla läxförhör där jag fått mycket 9 och en del  8 kommer att rädda mej från att få 6 i engelska. Jag försöker att tänka så att i PG är det högre krav än vad det var i högstadiet men ändå man vill ju forsätta med samma betyg som man hade tidigare. Försöker också att inte ha så mycket krav på mej själv för det hade jag lovat mej själv då jag tog kombi. Eftersom att jag kom in på det jag velat komma in på. Så skulle kraven sänkas och jag skulle bra vara nöjd med en 8  i engelska och 7 i modde. Men kraven kommer tillbax för hur kul är det att säga: Ja jag fick nästan underkänt i modde kursen jag eller till dem som faktiskt förväntat sej att man ska ha fått en 8 i engelska för att man är ju så bra på att prata och hålla diskussioner på engelska. Men prov i PG är en helt annan sak än att prata, 

        För jag vill ju bara visa att jag också kan läsa, jag är inte dum, jag har faktiskt smarta sidor också fast jag inte är så duktig i skolan på många fronter. Men såhär är det med mej: 

När jag är duktigt på nånting och känner att dehär kan jag faktiskt, så då går jag in för det så otroligt mycket och vill så gärna prestera som: BÄST !! Men det går inte alltid men jag vill så gärna för jag är inte bra på många saker det är jag verkligen inte och jag önskar att jag var duktig i skolan så att jag kunde vara helt nöjd med med själv. Och det som jag är duktig på blir oftast till en tävling för mej, för jag kan ärligt bara räkna upp några saker som jag är riktigt bra på: Träna hårt (Stark för att vara så liten som jag är), Sjunga, och prata engelska, 
                               Men ni ska inte tro att jag valde kombi för att visa folk som inte tror jag skulle klara det. Att jag kan faktiskt göra det,  en del av den anledningen var väl att  jag valde kombi. 
Men största anledningen var nog för att jag ska söka in till Fysioterapeut eller naprapat och och många från gymnasiet brukar söka dit och om de skulle visa sej att man skulle komma längre om man har studentexamen så har jag ju det. 
  Men nu har jag klarat än period i PG  men nu får vi se om jag kommer att klara A finskan som vi läser men vi får skriva B finska studenten. Och finska ska jag redan nästa år på våren skriva studenten så nu kommer nog kombi studierna på allvar. 
Och nästa vecka I YA kommer det att vara fruktansvärt tomt då alla från vanliga 1:an far på praktik och många andra far på praktik kommer faktiskt sakna vanliga 1:an ganska mycket för det blir ju så tomt  bara vi i kombi lämnar kvar. Det tar ännu lääänge innan vi i kombi far på praktik det blir först efter sportlovet. Och annan sak som inte heller är kul är att ryggen igen börjat krångla igen, jävla rygg just som han hade fått kotorna på plats nu får jag åka igen på måndag men jag får ju vara stolt över att jag fått godkänt ialla gymnasie ämen iallafall,  så idag är det en lite sorglig dag på många sätt.
                                
                                              
Hoppas dehär nångång kommer fram till mej också för mej är detta äkta lycka<3 

                                 


                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar