tisdag 6 januari 2015

Första Inlägget år 2015



                           Hej har varit hemma från London I exakt en vecka nu.

          Det var en helt underbar resa för mej ! När jag kommer till London känns det som att alla problem och oroligheter så får stanna hemma, och dom tar jag inte med mej  det som är bäst med att återvända till London är nog att man alltid lär sej mer och mer om det underbara landet kulturen och staden. Jag lär mej mer och mer hur man ska hitta till olika ställen med tunnelbanan och vilken linje man ska ta. London börjar mer och mer kännas som att jag kommer hem på nåt sätt, och det är lika sorgligt att lämna London varje gång. Nu vet jag faktiskt inte när vi kommer att komma tillbaka, 

Året 2014 har inte varit lätt på många olika sätt, tror nog att det har varit det tuffaste året för mej nånsin. Men nu börjar livet se ljusare ut men nog har jag på sätt och vis en bit kvar på vägen, tills jag kan vara helt lugn.Försöker att inte låta mina rädslor ta över utan istället tänka på hur mycket som blivit bra som jag inte trodde skulle bli bra. Men före jul lovet var jag verkligen sjukt skoltrött och det var nog mycket tack vare att jag hamnade att ta om ett finska prov.  Det hamnar jag också att göra nu igen, men nu har jag en vecka till ledit har bara två lektioner som jag måste gå på Torsdag och Fredag. på Torsdag börjar jag halv 1 och slutar 3 på Fredag börjar jag 8 och slutar halv 11. Sen börjar  börjar den riktiga skolan den 12:e. 

Nu har jag ju räknat ut att det bara är 1 månad kvar i skolan och sen är det praktik i 6 veckor på dagis. Så nu kommer jag nog orka kämpa mej ända till skolan. Fast jag vet att denhär  månaden kommer att bli otroligt jobbig och tråkig på många sätt. 

Jag har ju fyllt också under julmånaden  17 år blev jag nu.. Måste faktiskt säga att jag är faktiskt rädd att bli 18 för det är ju steget  in till vuxen livet. Då jag fyller 18 hoppas jag verkligen att jag inte har ett lika stökigt liv och är rädd som jag är nu. 

År 2015 började tufft men jag hoppas verkligen att dethär året blir bra för mej. För nu tycker jag det värsta har hänt och jag vill verkligen och hoppas att det ska bli bättre.  
                   Men nu tänker jag kämpa det sista månaden före praktiken. För nu har jag verkligen fått vila ut. 
                         
                              
                                                     


2 kommentarer:

  1. är det iår eller nästa år du sak skriva studenten? :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nee det är nog om 1 år då ska jag skriva finska och kanske modde sen på trean skriver jag Engelska å hälsa :)

      Radera