tisdag 3 juni 2014

Edinburgh&London




                                   Hej jaa snart åker jag !! Imorgon på eftermiddagen går tåget till Helsingfors och så sover jag och mamma där en natt och sen går tidiga torsdags morgonflyget som går kl 7, till Edinburgh men vi hamnar att mellan landa i Arlanda.Vi är 2 dagar i Edinburgh och 2 dagar i London och kommer hem på Måndag kväll.  ser så fram emot att åka till Edinburgh för där har jag aldrig varit, och sen tar vi tåget från Edinburgh till London det att åka till London igen ser jag också mycket fram emot! Eftersom London för mej har blivit som ett andra hemland känner mej så hemma då jag vandrar på Londons gator. Det blir bara roligare och roligare att åka London eftersom att man känner sej mer hemma för varenda gång och så behöver vi ju inte heller bo på hotell i London heller eftersom vi bor hos mammas vän och hennes familj. Men jag ser också fram emot att få bo på hotell för en gångs skull då jag är i England och få äta en äkta engelsk hotell frukost !  Ska försöka ta mycket bilder under resan speciellt nu då jag har min nya Systemkamera, Sommarlovet har ju också fått sin början kan säga att jag ser på sommarlovet med skräckblandad förtjusning men det går som det går. Jag längtar efter att jag ska få börja jobba för jag har inte bara ett jobb i sommar utan jag har två !!! Helt otroligt jag fick ett sista minuten jobb, det var genom lärare som hade pratat med mamma och frågat hur jag hade det med jobb och då hade han sagt att staden hade ännu 2 platser kvar att erbjuda inom barnvården. Då hade dom ringt och jag fick jobba 4 veckor på dagis 2 veckor på Vestersundsby och 2 veckor på Västermalms dagis.Helt otroligt trodde jag skulle bli helt utan jobb i  sommar och så fick jag 2 jobb ! Jag ser så otroligt fram emot att få jobba totalt 4 veckor på dagis ! Älskar ju som sagt barn och så det blir nog ett av det högsta glädjeämnena i sommar. 

Ska också göra ett inlägg om hur det var att gå ut OX men det tar jag nästa vecka ! 

                                          






Edinburgh !  




1 kommentar:

  1. Vad roligt Heidi med sommarjobb! Det gillar jag skarpt! Ha en riktigt fin resa! Njut (och var snäll med din mamma!)
    faster

    SvaraRadera