söndag 25 maj 2014

Min Allra Sista Stafettkarneval





                                 Hej snart ska nog börja blogga oftare än si sådär 1-2 gånger i veckan men har haft väldigt mycket på gång men snart lägger det sej ! Denna helg har jag tillbringat i Helsingfors på Stadion och sprungit min sista Stafettkarneval. Jag hade ju tvekat att åka med i år men från olika håll fick jag uppmaningar att åka, och tillslut bestämde jag ju mej för att åka iväg även fast jag inte var så jätte taggad ändå men det var nånting som sa mej att jag skulle åka ändå. På Måndag hade vi ju lilla Stafettkarnevalen den gick väl helt okej men det mycket reserver som vi tvingades att ta in, jag fick vara reserv för dubbel Svensk stafett och springa 200m. Efter lilla karnevalen blev jag faktiskt sjukt taggad inför tävlingarna på Lördag, på Torsdag började jag att packa för fullt tog väl lite för mycket saker med. Men så är det då jag ska packa tar alltid för mycket med men det har nog blivit bättre med åren, sen packade jag allt som  skulle med till Hesa på mopon och körde iväg till Antons för att tillbringa natten där, för mina föräldrar hade/Skulle åka till Hesa och jag ville inte riskera att inte gå upp i tid och vara ensam på morgonen med allt som skulle göras. På Fredag fick vi ju sovmorgon och hade klockan på halv 9 och fast jag fått sova länge så var sjukt trött då jag blev upp tvingad men det var ju bara att gå upp med glada miner ;).  Vi hade ju ingen som kom för att köra oss så då fick vi köra 2 varv med mopon för att all packning skulle komma med. Men även om allt inte gick så smidigt till så gick nog allt ändå riktigt bra,och resan till Hesa gick också riktigt bra vi var ett ganska litet gäng som åkte från 7-9.  Vilket är väldigt ovanligt men otroligt skönt var väldigt lugnt i bussen på Fredag var det Borgbacken som gällde och det var nog riktigt lyckat det också. Sen åkte vi till skolan där vi skulle sova (Munknäs Högstadium) det blev övernattning på hårt underlag för mej dom flesta hade ju med luftmadrasser men jag tkr det är så onödigt att släpa med det är ju ändå bara en natt, men jag sov nog inte så jätte bra tydligen klarar inte mina axlar och rygg av detta mer men jag fick väl 4h ordentlig sömn. Sen blev jag väckt 5:45 av att dom andra flickorna började stiga upp tänkte att jag hamnar väl att stiga upp jag också. Var en riktigt lugn och skön morgon fast det var tidigt, och vi flickor som sprang 4X100 i andra laget så vi var en av det första lagen som sprang och det var ganska tufft kan jag säga att behöva ge allt då man inte ätit ordentligt eller sovit ordentligt. Men det gick vi kom 5:a i vårt Heat som tyvärr inte räckte till en final plats men helt okej nöjd var jag ändå sprang andra sträckan men hade önskat att vi skulle ha övat mer på växlingarna. Efter det blev det lång väntan till nästa gren som var mass stafetten som vi skulle springa 18:20 och det blev en lång väntan ångrade att jag inte anmält mej till Svenska stafetten. Mass Stafetten gick helt bra vi hade ju gärna velat vinna men det gick bra och jag var riktigt nöjd då vi satte oss i bussen på väg hem. Det var sista gången jag sprang på stadion och tävlade för Oxhamns jag ångrar verkligen inte !!! Att jag åkte med är så otroligt glad över att jag åkte med "!  Första Stafett karnevalen sprang jag då jag på 3:an då for jag med mest för att jag skulle få åka till Borgbacken och då var Vicki med också minns min första Stafettkarneval så väl det var ju så häftigt då Heidi 10 år gammal skulle få åka till Helsingfors utan mamma och pappa. Fortsatte ju att åka med på 4:an också på 5:an fick vi inte vara med det var bara 3-4:an som fick åka från lågstadierna. Sen på 6:an for jag med igen och då vann vi ju faktiskt alla våra heat och jag minns hur otroligt roligt och häftigt det kändes att äntligen gå vidare och att äntligen kommit först. På 7:an fick jag bara springa massen och på 8.an åkte jag inte med för då var jag så otroligt trött och då hade det hänt så mycket så då hade jag ingen lust med att åka till Stafettkarnevalen. Men sista året på 9:an bestämde jag ju mej för att åka med så totalt 5 gånger har jag varit med och sprungit och det har varit lika roligt varje gång ! Tack till alla som var med detta år och sprang och som gjorde det värt att vara med ! Och är också glad att mina ben höll trodde att jag skulle ha jättesjukt i vaderna men tack vare naprapaten och stödtejp gick det nog :) 

                                   Sådär sov jag inte skärskilt bekvämt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar