måndag 18 augusti 2014

Varför just nu...




                                  Hej skolan har väl gått relativt bra mycket att läsa men då man inte har mycket att göra på fritiden så går ju det åt att läsa. Men idag var inte en speciellt bra dag för på morronen på första rasten satte jag mej i soffan, och drog upp knä mot magen och plötsligt så kände jag bara hur det knäckte till i ryggen. Och det gjorde så ont att jag inte kunde stå, Jag gick till hälsosystern och hon sa att det kunde vara en nerv som kunde vara i kläm. Jag ringde mamma och hon kollade när Fysio Forum hade akuta tider,  efter maten ringde mamma igen och det visade sej att dom hade akuta tider mellan 11&12 så då ´åkte vi dit, tiden gick såå långsamt där och jag hade ingen telefon att vara på så då gick ju tiden ännu långsammare. Men till sist var det min tur och det visade sej att det var en diskutbuktning alltså: En  nerv som blir tryckt av disken som finns i ryggen felet sitter långt ner i ryggen och sitter mellan kotorna L4 och L5. Så jag fick en tid till Torsdagen och så skulle vi göra mer åt de, men jag får inte sitta mycket bara stå och så måste jag töja på ryggen en gång i timmen. Och detta betyder ju att träningen uteblir för denna vecka och jag som just börjat komma igång som förr och ökat på vikter och allt. Och nu så måste jag ju gå ner i vikterna som jag håller på med just nu åtminstone det som gäller benböj och rygg. 
FAN !!! 
Träningen är mitt allt och  hur ska jag orka då jag inte får träna utan ska stanna hemma, Och fram för allt vad ska göra då läxorna är gjorda ?? Jag har ju inget att göra, visst kan jag se på  tusen avsnitt av 24 men helst inte det är en sak som jag bara gör på helgen då jag absolut inte 
har så mycket annat alternativ.  Varför måste det hända just nu?! Nu då jag behöver träningen som mest för att få känna att det finns nån mening med livet.  Allt bara försvinner precis ALLT jag får inte ha nånting  ska bara sitta inne och vara lessen det är tydligen meningen.

                         Och helgen spenderades med en stor påse godis och 24 maraton önskade att jag gjort nåt annat börjar ju snart att känna mej som en nörd. Men jag hittar aldrig på nåt roligt inget är roligt mer allt är bara tråkigt men jag försöker att hitta det roliga, så att man orkar med livet. som t.e.x träningen om det gått jättebra för en, eller att få träffa folk man sällan träffar,men det är så mycket som fattas just nu för mej. 
                                     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar