söndag 6 oktober 2013

Kalas Kalas och Firande + Lyx ;)




                         
                   Hej denna helg har det varit mycket kalas och firande och andra lyxigheter. På Fredag var på en ny bekantskaps kalas låter ju lite konsigt men det var en ny bekantskap som jag träffat på Vickis kalas och så ville hon ha mej på sitt kalas. Så jag och flickorna åkte dit och det var ett suveränt !! Kalas med mycket god mat och godsaker :) Sen då vi varit på kalaset en bra stund och pratat vitt och brett om det mesta. Bestämde vi att skulle ringa och fråga var karagänget höll hus och då vi fick veta var dom höll hus gick från kalaset som var i Sandsund med födelsedagsbarnet;) för att möta karagänget nära ABC och sen då vi möttes gick vi som vanligt nån random runda och det var riktigt kul  och inte så jätte kallt men vi hade ju kläder på så då går det ju alltid.  Sen på igår som var en Lördag började morronen med att jag satte på mej tränas kläderna & åkte iväg på Bodypump sen började vi förbereda oss för att ett par släktingar från östra Finland skulle komma eftersom att igår ordnade vi en överrasknings fest för min mommo som fyllt 70 år och hon trodde vi bara att vi skulle ut och äta. Istället bar vägarna mot Vexala till glasbruket och där väntade en del av mommos syskon som hon träffar mycket sällan eftersom att dom bor i östra Finland som i Jyväskyla, och i Konnevesi och på andra stället som ligger långt ifrån Nykarleby. Så ni kan ju tänka er att mommo fick en liten hjärtattack då hon hörde att dörren öppnades och så sjunger nån Paljon Onnea. Men glad blev hon i alla fall och lyx kan ni tro att det var minsann. Det fanns en jacuzzi där bastu& m.m :). Så det var nog riktigt kul och  idag var jag med mina kusiner på flygplan på bio längesen jag varit på bio men det var en bra film i alla fall även fast jag räknade ut det mesta ;).

         Här kommer bilder från kvällen + en video.
          
       
 
 
All öl som dracks och detta är inte allt men ja ides inte ta bilder av massa alkohol


Såhär såg det ut vid glasbruket I Vexala



 

                   
 
 
 
 
Jacuzzin <3
 
 
 

 
                                        Alla 3 rum stökiga var dom eftersom jag fotade före vi skulle åka hem men annars var dom nog fint städade då vi kom dit.
                            
 
 
 
 

Men det var riktigt kul där i Vexala i glasbrukets stugor stort & bra var det och det var inte heller så dyrt då man tänker på all service.
Och allt annat det var inte heller så jätte dyrt det kostade bara 32E/person  så det skulle va jättekul om man kunde åka dit med vännerna nångång och ha det lite extra lyx <3 :D Och så får nog fler än 6st plats där vi sov nog mer än 6 personer där vi hade luftmadrassen med och det gick ju bra att ha eftersom det var väldigt rymliga ytor där.
Men hoppas alla får en bra start på veckan själv avslutade jag denna dag med att gå på Combat och Bodybalance skönast var det nog att gå på balance för då fick man ju sträcka ut alla stela muskler ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar