lördag 11 januari 2014

A Name is a Special Thing





                        Hej ni får ursäkta för usel uppdatering men har inte haft nån blogglust precis och har dessutom haft prov att läsa till som gick otroligt bra det har jag märkt ett av mina ny års löften år 2014 var att sänka kraven på mej själv då det kommer till provtider och det har faktiskt funkat och gått riktigt bra. Idag tänkte jag göra ett inlägg om namn det var min kusin som inspirerade mej till att göra det. Jag heter Heidi Sofia Sjölund jag minns att då jag var liten hade jag gärna bytt namn men idag är jag väl helt okej med att heta Heidi och mina föräldrar valde att sätta Sofia som mitt andra namn eftersom att det var det namnet jag fick av min biologiska mamma.

 Heidi betyder ljus och molnfri  och namnet Sofia betyder vishet och den kloka men jag kan nog inte direkt hålla med om att jag alltid är så ljus och molnfri eller skärskilt klok men man kan ju vara klok på många vis.
    Men som min kusin skrev på sin blogg hur intresserad hon är av namn så är det mej också jag har alltid älskat ovanliga namn  jag har en väldigt stor kärlek till engelska namn som är ovanliga.

Då jag får barn vill jag nog åtminstone att om jag får en flicka ska hon heta Hope namnet säger ju sej självt vad det betyder och det har jag velat sen jag var 11 år att om jag får en dotter ska hon heta det. Dom flesta namn som jag vill att mina barn ska heta kommer från TV serier och filmer Hope kommer från en opera sopa som jag kollade då jag var 10 år. Och ett pojknamn som jag inte kunnat släppa är namnet Aiden  det fastnade jag direkt för då jag satt och kollade på Revenge  och fick höra namnet fastnade jag dirket för det och det tycket jag är jättefint pojknamn.
  Idag ska jag bara chilla och njuta av att det äntligen snöar och att marken är täckt av snö och att snart få åka till donken med mamma <3 <3 Åh !! Vad jag längtar efter att få sätta på mej Snowboard skorna och ränna ute I backarna igen !! <3

                            
                    Tycker faktiskt att denhär är en bättre verison av What does the Fox say.
                              Denna låt är nog en av dom bästa som Coldplay har gjort varenda gång jag lyssnar på den blir jag alltid Lycklig på nåt sätt och den får mej alltid att tänka på fina minnen jag haft med mina vänner och den får mej alltid att drömma mej bort nånstans.


              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar