lördag 4 maj 2013

Vintersäsongen är över nu



                    
                           Idag rände jag snowboard för sista gången för år 2013
men idag har vädret inte precsis varit bra I Ruka det är blötsnö som har fallit från himlen och man har ju varit jätte blöt då man kommit in från backen. Dom sista åken jag gjorde var inte så roliga det var inget speciellt bra glid i backen.

Och jag måste säga att Ruka har börjat likna en slags spökstad inte en ända I backen nästan. Och backarna som går till skogs har stängt den terevliga kaffestugan man kunde åka till från en av backarna har stängt. Och även fast det var mycket människor i påsk och man blev irriterad över det att det gick så långsamt i liftarna. Så var det ändå ganska trevlig med mycket ,människor.

Som skrattade och var I liv. Alla kaffeplace hade också stäng så det ända vi kunde fika på var först ett ganska så dyrt ställe nästa dag satt jag ju inne och vilade upp mej men då hade alla fikat på Subway. Men idag var jag på benen igen och då for vi ochså och fikade på Subway jag blev på nåt sätt lessen då jag såg hur Ruka var idag.

Efter att det varit så mycket människor och ställen man har kunnat åka på och till så var allt det plötsligt borta. Och ni kan inte tänka er hur mycket jag längtar HEM !!! ´Jag längtar bara efter att få sätta mej bilen och åka hem. Nästa år hoppas jag på att vi åker til Levi <3 Jag älskade verkligen det stället det var så fridfullt. Men Ruka blir det nog inte på ett bra tag dehär var 4:e jag var här så jag börjar kunna dehär stället ganska så bra utantill. Jag har kommit hit år 2011, 2012,och 2013 två gånger.  Det kanske inte var så intressant att läsa och veta men så många gånger har jag kommit hit iaf :).

Men imorgon är det Hem Ljuva Hem som gäller :D <3 Och hem till mina älskade vänner och Min älskade Johannes <3 <3 <3 <3
    En Bra låt man kan lyssna på om man längtar Hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar