måndag 18 november 2013

FUCK THIS SHIT !!






                          Hej som rubriken säger så jaa FUCK THIS SHIT !!
Vi fick ju ut betygen idag och som ni säkert vet och läst kämpar jag ju som vanligt med att höja i Ge, Fy, Ma, jag har ju kämpat som mest med geografin för denna period bestämde jag för att verkligen FÖRSÖKA även fast jag hatade geografin så otroligt eftersom jag främst ointresserad och väldigt dålig på kartor. Men  denna period ville jag försöka och bestämde mej för att göra allt för att få en 7 jag kämpade och kämpade och till slut gav det resultat. Jag fick 9 1/2 i ett förhör sen fick jag ju det på nytt men provet slutade med 6+ men ändå var jag nöjd för hon sa att låg på en 7:a och jag jobbade och kämpade till slut med det sista av ge. Och då vi fick ut betygen idag och då jag såg att det stod 6 på geografi trodde jag inte att det var sant jag trodde att det var fel och jag gick sen och sökte den lärare jag hade i geografin och fick då veta att tack vare mina tidigare vitsord hade gjort så att jag fått 6.

Jag blev så otroligt lessen ALLT !!! mitt arbete åt helvete jag hade ju jobbat som fan !!!!!!!!!!!!!!!!  Nu vet jag inte vad jag ska göra jag måste höja så otroligt nu jag känner bara hur stressen tar över mej hur ska jag ORKA !!!!!!!! Jag måste ju försöka höja i fy till 8 nu eftersom att annars kan jag nog börja fundera vart nånstans jag ska få nåt jobb efter 9:an eller om det blir nåt studie ställe där jag inte alls har vänner och där jag känner mej ensam. Och det första som går igenom mitt huvud är när får jag komma till mitt hem (StudioZ). Det stressar mej mest att inte få gå på, Bodycombat,Power Step, Bodypump, Bodybalance, DANSA !!!!!

 DEt jag älskar som allra mest för att jag ska sitta och läsa på nånting som jag HATAR !! och göra saker jag absolut är så ointresserad och lämna bort saker som jag älskar som mest bara för att jag vet att jag måste ha ett vist medeltal.

 Idag då jag lämnade studion grät jag eftersom jag började fundera på när jag kan komma tillbaka ???? :(  Det är mitt hem och att inte få komma hem känns allt för hemskt. Och hur i helvete ska jag klara av matten ??? jag fick ju 5 i matte visste ju att jag skulle få det eftersom jag gick till en vanlig grupp.

 Allt mitt arbete och kämpande till ingeting som vanligt och vi har ingen mer geografi mer i år det var slut kursen som jag gick nu.  Och all vilja, arbete, räkte inte till än en gång, Och denna gång ville jag ju ändå bara ha en simpel 7:a men jag kunde uppnå det. Jag förstår om många tkr att jag är totalt sjuk som gråter och lägger energi på dehär men det betyder mycket för mej eftersom jag valt bort saker jag älskat bara för dethär men så har man ändå så gav det ingen nytta !!. Har bilder som jag tänkte sätta upp från min söndags kväll med Julia <3 då vi var till ABC och på Bodybalance och hade en riktigt mysig och fin söndag men dom bilderna tar jag in i nästa inlägg.
 

5 kommentarer:

  1. Hej heidi!
    Jag undrar bara, varför är det så viktigt för dig att ha ett högt medeltal? Om du tänker fara till gymnasiet är medeltalet du behöver endast 7 och övriga linjer baserar sig osftast på urvalsprov och har sällan någonting med betygen att göra. Så vad är det för någon supersvår linje du tänker satsa på efter högstadiet? Är du säker på att du inte överreagerar lite nu? Högstadiebetyg är i praktiken så gott som meningslösa när du kommer ut i arbetslivet bara så du vet så ingen press!:) Vart tänker du söka efter 9:an?

    SvaraRadera
  2. Allt som du säger är ju sant delar helt å hållet betyg är ju meningslösa i arbetslivet men jag ska söka till närvårdare hadd ja tänkt men jag vill vara helt säker på att jag slipper in eftersom jag vet nu att jag skulle ALDRIG klara av PG eftersom att då skulle jag hamna att lämna bort mitt älskade hem och det kan jag inte uppoffra för där får jag ju göra nånting som jag verkligen ÄLSKAR och en av det få saker jag känner att här hör jag hemma dehär är jag riktigt bra på men av erfarenhet vet jag att 5 och 6:or drar ner och jag känner också att det var onödigt arbete allt dedär med geggan och då blir jag ännu lessnare

    SvaraRadera
  3. Tack för dina råd och jag håller med jag har nog ganska höga krav men träningen är mitt HEM och jag mår så otroligtt bra av att träna det är en av de få saker jag könner att jag är jätte bra på och det finns nog fler än jag som tränar såhär mycket bl.a hockyspelare, fotbolls spelare, Redskapsgymnaster så nej och dessutom har jag så mycket energi som jag måste göra mej av med och du som är min Klasskompis borde ju veta det men allt annat ska ja tänka på som du sa :)

    SvaraRadera
  4. i PG kan man ju ta kurser innom dans btw! :)

    SvaraRadera
  5. Jo jag vet men då måste man gå i Gymnasiet det är nog en stor del till varför jag just skulle välja det men tyvärr kan man inte göra det om man gör Närvårdar/Kombi :( men jag önskar dom skulle ha bättre annonsering på dansgrupper här runtomkring :) För det är ju min verkliga dröm att få börja dansa riktigt på riktigt ! :D <3

    SvaraRadera