tisdag 12 november 2013

Love is Working






                         
Hej har ju varit på prao vid Strandis i Larsmo och idag var ju andra dagen och jag kan säga såhär jag älskar redan att vara där det känns redan som en arbetsplats för mej och jag TRIVS TILL 1000 !!! Jag börjar klockan 9 och slutar vanligen 4 på eftermiddagen första dagen då jag var där fick jag börja med att att registrera posten som kommit eftersom Strandis också tar emot paket så det var kul det är det första som jag antagligen kmr att göra varje morgon ser det ut som. Sen är det att torka borden I resturangen, Plockning I hyllor och skåp, sen då klockan börjar närma sej 11 blir det dags att förbereda diskningen och sen servera alla som kommer till maten och beställer annat än dagens lunch,
och det är verkligen roligt att diska jag hatar ju vanligen att diska men på Strandis är det faktiskt jättekul. Maten på Strandis är underbar !! Jag känner mej lite som ett barn som inte fått mat dagligen för jag är så otroligt proppmätt efter att jag ätit. Och personalen är extremt trevliga människor  jag tappade en syltburk första dagen och då trodde jag  att jag skulle få skällor till tusen.

 Men dom sa att det är bara att torka upp och så var det inget mer med det jag trivs otroligt bra där för jag får göra så mycket olika saker cafe verksamhet, resturang verksamhet, butiksverksamhet, Postverksamhet, Service verksamhet. Det är jättekul att vara där och dom är så snälla att dom gav mej ledigt på Torsdagen eftersom att jag ville lyssna på Kaj Korkea - Aho som kommer till skolan på Torsdagen. Istället jobbar jag Lördag från 11 - 6 så det blir ju kul för jag har verkligen inget emot att jobba helg.

 Det också en fördel att det är i Larsmo eftersom jag då kör dit själv så sätter jag ju hörlurarna i öronen annars hålls jag inte vaken för vägen har ju blivit så otroligt tråkig till Larsmo för jag körde ju den fram och tillbaka då jag bodde dör på sommaren. Då är det superskönt att höra på musik och bara köra jag har aldrig tyckt att jag varit mindre koncentrerad då jag kört känner nog mej nästan bara mer koncentrerad för annars somnar jag ju.

  Igår var jag otroligt LYCKLIG speciellt efter träningen då trallade jag på och sjöng en massa låtar jag var så glad så glad !!. Idag ska jag och träna igen dans är det som står på schemat. Men nu ska sköta mej riktigt ordentligt och hoppas på ett arbete för det skulle sitta fint. Jag rekomenderar Strandis verkligen igår såg jag också sista av avsnittet på Netflix av Orange is the New Black en otroligt bra serie som nådde helt upp till mina förväntningar en serie full av känslor, humor, drama, Alla livets lärdomar och misstag, Dessutom är den baserad på en verklig händelse.
                     
                                


                                            
Så di sir jag ut på arbeiti ;)

      

4 kommentarer:

  1. vilken tid kommer kaj korkea-aho till skolan på torsdag?

    SvaraRadera
  2. har du tänkt på att söka till servitör efter 9an i så fall?

    SvaraRadera
  3. Nej Nej det tror ja int för ja har sätt så myki av Yrkes eftersom att min mamma jobbar där så jag har sitt allt och det är inget nytt och dessutom förändras inget nej men jag skulle gärna kuna tänk mej att göra det som sommarjobb :) I want to spend the Last 2 years with my Girls innan dom far iväg och vi inte kmr se varann jag inte på hur länge

    SvaraRadera