söndag 17 november 2013

Vill inte Tillbaka !!! :(( Hårtips)




                             



                Hej jag vill inte tillbaks till skolan imorgon och då dom 2 första passen är Finska & Fysik nej nej jag vill tillbaka och jobba på Strandis !! jobbade ju sista dagen igår å vad lessen jag var då jag tog bort mina personal kläder tårarna brände bakom ögonlocken ÅH va lessen jag var :( Jag har trivts otroligt bra och jag hade aldrig trott att just dehär skulle betyda såhär mycket för mej. Dom jag arbetat med har varit extremt roliga och trevliga. Jag hoppas verkligen jag kommer få hoppa in snart igen för jag älskar verkligen att vara där. På Fredag jobbade jag 9 timmar och gud vad trött jag var då jag kom hem.
 
          Men det var ändå en härlig trötthet  att veta att man har kunnat hjälpa till nu måste man ju tyvärr tillbaka till skolan :( Tillbaka till livet där man kom ifrån vill säga. Nästa vecka antagligen på Lördag eller Söndag tänker jag äntligen färga mitt hår har väntat på att få göra det i 4 månader, och ni undrar ju säkert varför har inte du gjort det då dumskalle??!! Jo eftersom att jag har otroligt känsligt hår och det märkte jag då jag började färga  och platta/locka mitt hår märkte jag att om jag fortsätter såhär kommer håret att vara totalt förstört. Då bestämde jag mej för att inte platta eller göra nånting med mitt hår som kunde skada det på 2- 3 månader. Det var svårt till en början speciellt då jag duschat på kvällarna och gick och la mej vaknade nästa dag och håret var totalt förstört.

              Men jag började läsa på otroligt mycket på vilket sätt man kan vårda sitt hår på bästa sätt och till slut slutade jag att använda Treeseme hårinpackningarna, dels för att jag tyckte det var ganska dyrt och om säger till mamma nästa gång du åker och handlar kan du då köpa dehär så det hände väldigt sällan att min mor förstod det. Så en dag då jag satt och läste Frida så hade de gjort tips för hur man kan vårda slitet hår och då hade dom recept på sin egna hårinpackning och det var då 3st förslag. Jag var ju såklart lite skeptisk till att pröva det men jag gav det en chans och prövade en av recepten. Och tro det eller ej men det funkade jättebra!

 Mitt hår började sakta men säkert att bli bättre så det funkade utmärkt och jag kan skriva ner mer om hur jag gör för att vårda mitt hår på bästa sätt i punktform. Och ni får sen jättegärna kommentera om era bästa hårtips.
       1. Jag fönar ALDRIG håret på varmaste frekvensen till en början gör jag det för att få nån slags början till torkan men sen är det nog på kallaste så blir det ju som vanlig luft.
2. Jag sover alltid med håret upp efter att frissan sa att håret nöts mot kudden mer än vad man skulle kunna tro så då började jag ha upp håret.
3. Andvänder alltid värmetäckande sprej då jag ska platta/Locka,
4. Vila med plattången ett tag det är bra om man inte plattar håret hela tiden.
Så det var mina hårtips de jag säger inte att det funkar för alla men det går alltid att testa sej fram.
Hoppas nån av flickorna är villiga att hjälpa till nästa helg då det blir till att färga mitt hår :) annars får ju morsan gör det.



                                            En otroligt bra låter som påminner mej att alltid kämpa med det jag verkligen älskar att göra att jag aldrig kommer att ge upp !!


                                                                Använder denhär hårinpacknigen otroligt bra och så slipper man ju att slösa pengar :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar