måndag 24 februari 2014

Den Efterlängtade Slalomresan 22/2



        Hej skulle ha gjort ett inlägg igår men hann inte då det var så mycket annat att fixa med igår. Men nu ska jag berätta  om den efterlängtade slalomresan till Lapoa som gjordes på Lördag, och jag hade ju varit så nervös hela veckan att nån skulle bli sjuk eller att nånting annat skulle ske som skulle förhindra resan men ju mer lördagen  närmade sej och inget speciellt skedde i veckan  blev jag lungnare och till slut stod Lördagen äntligen för dörren. Vi startade 10 på morgonen och alla kom i tid :) och det som var mest överraskande var att allt blev som vi planerat från början eller som jag och Jules hade tänkt från början då en slalomresan på sportlovet kommit på tal. vi åkte med Julias mammas mini buss och Julias syster Anna körde + att två av Julias andra syskon kom med bilresan gick riktigt bra och ingen spydde i bilen tack och lov för det, allt gick smidigt med hyrning och liftkort och allt annat I 4h åkte vi och det gick superbra för Victor som fick pröva på slalom för första gången i sitt liv en riktig naturbegåvning var han på att ränna.

 Sen blev det hemfärd och då blev ju Vicki och jag sugna på bulla och redbull + att Anna och Julias 2 andra syskon ville ha nåt att äta så vi stannade vid Halpa Halli som ligger lite utanför Power Park, och där nära intill fanns också ett koti  pizza så jag, Anton,Victor, & Vicki hoppade ur bilen och gick för att söka nåt gott att äta resten av färden hem. Och vi hittade både redbull och rosa munkar så då gick den sista tiden i bilen snabbt. Det enda som gick riktigt galet under resan var att då Anna släppte av mej& Anton skulle vi ju ta ut allt och då hittade jag inte min snowboard och då kom jag på att jag måste ju ha lämnat den vid Lapoa och jag fattar inte själv heller hur jag kunde glömma dendär men jag hade tydligen lyckats med det nu.  Det var ju heller inte precis nån fröjd att berätta det för mamma&pappa som blev väldigt sura men vi åkte till Lapoa igår och tack och lov så fick jag tillbaka den <3. Alla i shacket tyckte ju att detta måste vi göra om och då skulle det ju vara ännu mer roliga om man skulle kunna åka till nåt större ställe över en helg och åka där men till det behövs en större bil och en del pengar men nåt liknande kommer vi ju absolut att göra om för dethär är en sån sak som alla kan vara med på och som alla tycker om.

          
 
 
     Ingen ville tyvärr visa sitt face men jag fick ju nån form av bild i alla fall ;)
 
                                 SÖTISARNA Till Par <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar