torsdag 27 februari 2014

En lista om Mej




               Hej jag tänkte göra en lista om mej jag har ju aldrig riktigt varit skärskilt bra på det här med blogglistor men jag ska göra ett försök nu. :) Hoppas ni blir något sådär nöjd med det jag skrivit
        Namn: Heidi, Sofia, Sjölund men då jag fyller 18 tänker jag byta till namnet jag fick då jag föddes Aguiar
             Ålder:
  25/2 blev jag faktiskt 16 år & 2 månader
 Längd: 150cm skulle vilja vara 165 centimeter men det är nog en dröm som inte kommer bli sann
 Skostorlek: 38-39
Född: I Colombia och bodde där på ett barnhem i 2 månader innan min mamma och pappa kom och hämtade mej
Bor: I just nu bor jag ju I Jakobstad (Jeppis) och jag vill nog bo nån annan stans också nåt tag men sen vill jag nog att mina barn ska växa upp i Jeppis men jag tror man måste bo nån annanstans ett tag om man bor i en liten stad men jag tycker Jeppis är en bra stad och det flesta områden är trygga.

Gör just nu: Just nu har jag äntligen fått börja träna som jag gjorde tidigare tack vare att min valpsjuka som jag haft äntligen fått ett slut tack vare en jätte bra massör& ett bra streching program. Går sista månaderna på klass 9F och efter det hopppas jag verkligen på att jag ska komma in till Närvårdar utbildningen/Kombi i Pedersöre och förverkliga min dröm som Sjukgymnast/Personligtränare eller bli barnmorska. Och så går jag på musikinstitutet på sång och spelar/ tar piano lektioner i församligen.

Vad är du Rädd för: Min värsta rädsla som ni säkert fått läsa om några gånger är ju att förlora mina älskade vänner som jag ser lite som en familj för mej och dom är nog det bästa jag har i livet dom ger mej så otroligt mycket att leva för och dom är anledningen till att jag är så otroligt lycklig idag, men än av mina mest aktuella rädslor är att jag inte ska komma in på närvårdarutbildningen, 

Vad är du mest nöjd med hos dej själv: Jaa det är väl det att jag oftast säger vad jag tycker och att jag är väldigt målmedveten, och att jag är en stark ledartyp + att jag är envis men det är inte alltid en bra egenskap. Och jag är nöjd med att jag vet vad jag vill

Det roligaste jobbet som du haft:  Jag har ju inte haft så mycket jobb men jag har ju varit på prao och det roligaste var nog då jag fick vara på dagis med barnen för jag älskar verkligen barn, och just nu för tillfället sitter jag barnvakt en gång i veckan och det är verkligen roligt.

Nät tog du ditt Körkort: Jaa jag har ju inte bilkörkortet än men om 1 å 1/2 år får jag ju börja ta teori lektioner i det men än så länge har ju mopo körkort och tyvärr klarade jag inte det på första försköket men på andra fick jag det :D Tack och lov för det för jag färdas ju hela tiden nånstans + att under sommaren då vi bodde i Larsmo var min moped till stor hjälp och den 24/4 så har jag haft det i 1 år.

  När Grät du senast: Förutom då jag blir berörd av att jag sätter mej in i en film karaktär eller skådespelarkaraktär så gråter jag oftast för att jag är rädd för att massa saker ska hända saker som hänt ska hända igen = Ångest Attack som jag kan få ibland men senast jag grät så var nog den 22/1, men nuförtiden gråter jag väldigt sällan och det tror jag att beror på att jag har spillt så mkt tårar alla andra år så min kropp &Själ orkar inte mer med att gråta längre.

När skrattade du senast: Skrattar gör jag nästan hela tiden nuförtiden förr i tiden skrattade jag mkt sällan men nu är jag så jätte glad och lycklig och så har ju vänner med underbar Humor och då vi är med schacket skrattas det hela tiden åt nånting.

Vem åt du mat med Senast: Jaa det var väl med Anton antagligen ..

Vem Sov du hos Sist: Jag kom just hem från att ha sovit hos Antons faktiskt

Vem sov Hos Dej sist: Ja det var väl på mitt kalas den 4/1 2014 Då Victor, ´Vicki, & Anton sov vid mitt

Vad Var du rädd för då du var liten: När jag var liten var jag väldigt rädd för att inte nånsin få nån riktig bästis men då jag gick på 3:an Fann jag ju min underbaraste Vicki och som jag ännu är bästa vän med idag och sen fick jag ju också min käraste Julia som också fyller åt idag till min vän, Och då jag var liten var jag alltid rädd för att bli vuxen jag ville ju vara barn så länge det gick.

Vad du ville bli som liten när du blev stor: Jag ville bli sångerska och pianist redan sen barnsben men lärare var också en sak som var en dröm då jag var liten

Hur Många gånger har du besökt ett Sjukhus som patient: Jag har faktiskt haft turen och aldrig skadat mej så att jag har behövt gipsa mej eller något sådant men senast jag var där var nog då jag skulle ta hand om mina skador som jag fått då jag kraschat med mopeden och då jag skadat mej i en dansolycka.

Värsta Smärtan du råkat ut för: Jag har råkat mer utför för psykisk smärta mer än fysisk smärta men den värsta fysiska smärtan jag upplevt var nog då jag fick min valpsjuka då jag inte ens kunde gå ut och ta en promenad utan att det gjorde ont

Något som gjort Dej riktigt Glad i ditt liv: Det finns mycket som gjort mej glad men det som gjort mej allra gladast är att jag får vara med i gäng där vi kan prata om allt och att vi kan ha det så otroligt roligt tillsammans, och att jag träffat Anton som har fått mej att gå vidare från allt som tyngt mej om jag inte skulle träffat honom skulle jag nog ännu vara ett vrak som ännu inte skulle kunnat gå vidare.

Nåt som gjort dej riktigt förbannad:Jag säger som min kusin sa sitt inlägg: Hela mitt liv har jag levt med orättvisor men det som gjort mej riktigt förbannad är nog att folk kan inte acceptera andra människor som är annorlunda än andra som jag:Jaa jag vet jag har så mkt mer ljud än vad det flesta andra flickor har och jag beter mej konstigt och jaa jag är som jag är och jag har alltid haft svårt att acceptera att jag är som jag är detta är första året som jag faktiskt har kunnat göra det. Och nånting annat som gjort mej jävligt arg men som jag tack och lov inte råkat ut för är då pojkar som är ihop med nån skäms för en och kan bara inte strunta i vad andra tkr.

Vilket är ditt favoritplgg: Mina svarta byxor och nån snyggare T-shirt till eller mina vita byxor med ord på.

Sämsta egenskap: Är väldigt envis om jag planerat nåt så vill jag att det ska bli som man planerat då blir jag alltid arg om det inte blir av men det är sak som jag nuförtiden blivit bättre på att hantera  och att jag är ganska så paranoid, och oftast då jag blir rädd att nånting eller nån tas ifrån mej blir jag oftast väldigt elak fast det inte blir bättre av att jag blir det.






Ord du andvänder för mkt: Jag, så, man, och

Det värsta du vet: Det värsta jag vet är att bråka med mina vänner och med tiden som gått har jag också blivit ganska konflikt rädd för jag vill ju inte skapa bråk som kan leda till att jag förlorar nån. Och det värsta jag vet är då människor ger en falska förhoppningar, Människor som bara leker med ens känslor säger först en massa fina saker om en och som man får tro om att det här är en fin person som sen bara sen struntar i hur sårad man blev.

 Vem litar du mest på: Jaa jag litar ju inte ett dugg på mina föräldrar att jag kan berätta nåt för dom utan att dom blir rosenrasandes nä men jag litar mest på mina vänner.

Hur många barn vill du ha: 4 stycken helst 2 flickor och 2 pojkar

Favoritgodis: Smält choklad med nötter eller mandlar i choklad är så mycket godare då man smälter den.

Favorit musik: Jag tycker om musik som berör mej och jag lyssnar alltid på texten och jag tänker mej alltid på nån eller nånting då jag lyssnar på musik.

En Person du saknar: Helen från Tyskland som bor i Bunde  som jag hade turen att få träffa under sommaren då hon var här som utbyteselev och bodde hos Jules. Jag fick så otroligt bra kontakt och relation till henne, men vi håller kontakt via FB och skriver brev lite nu som då. Hoppas att hon kan besöka Finland igen snart !

Dina Förhoppningar på år 2014: 2014 hittills har varit helt AWESOME ! Visst små svackor har det ju funnits men allt annat har verkligen varit superbra med vännerna och aktiviteterna sämsta månaden var nog Januari då min valpsjuka var som värst och jag höll på att få hyper fel då jag inte fick träna och göra mej av med nån energi eller mina ledsna känslor som jag kunde ha vissa dagar.
Men mina förhoppningar är nog att denna sommar som komma skall ska bli ännu bättre än den förra och att vi ska skapa ännu fler fina och underbara minnen tillsammans, och att jag ska komma in till närvårdarutbildningen, och lite andra stuff som jag hoppas på också ska hända.

Det var det hoppas ni blev nöjda och orkade läsa allt som jag skrivit kan berätta lite om gårdagen också igår hade jag världens chillaste dag på hela sportlovet tror jag från morgon till sena kväll. Mamma, Pappa,& Andre hade åkt till Voukatti tidigt på morgonen och då jag vaknade var det helt stilla och tyst, gick ut gå med Jakky och satt sen och degade framför TV:n och så blev det dags att åka iväg till ett Combat&Pump pass. Och idag blir det några timmars chillade och sen iväg till Jules på kalas ska ta med kameran och ta bilder födelsedagsbilder <3 Grattis Julia 17 år idag !!
                 så fin låt med otroligt sann text <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar