måndag 10 februari 2014

Tack för allt/ Hemma Igen





                 Hej nu jag är jag hemma igen och jag kan ju inte direkt säga att det var så roligt att stiga upp i morse och köra till skolan men måste man så måste man ju men jag var ändå glad att jag fick börja i skolan igen och att få träffa pojkarna igen som man inte har sett på en hel vecka. Men på lördagen var det sista dan i Årvas och då hade vi ju bestämt att vi skulle ta en rundtur runt om I Årvas och det var jättekul att få se mer av Årvas och lite annat också och vi gav oss iväg ganska tidigt också en 12 tiden så var vi iväg. Ställena vi åkte till var: Komossan, Hällnäs, Karvat, Och till en massa småställen. På kvällen blev det revy och jag måste verkligen säga att jag var jättestolt över min kusin hur bra hon spelade och revyn levde helt klart upp till mina förväntningar har ju en dröm att själv få vara med i revy nångång bara om  man också skulle få chansen att få göra det också. Och efter vår rundtur hälsade vi på Kalles farmor och en av det bästa sakerna med att jag fått bo i Årvas i vecka var att jag fick lära känna släkten där bättre och få veta hur min kusin har det I vardagen och att få lära känna allt och alla bättre är ju ett jättestort + 

     Och jag såg också att Purmo revy har premiär denna vecka så på sportlovet tänker jag ta med Mamma på det för jag älskar verkligen teater jag har faktiskt aldrig varit på en teater, revy, eller musikal som jag har tyckt har varit riktigt dålig. Och jag ÄLSKAR verkligen allt som har med teater att göra det har jag nog alltid gjort sen jag varit riktigt liten och mina föräldrar har också tagit med på teater sen jag var 2 år då jag fick se min första teater som var en barn teater. Men barnteater är nog nåt som jag inte är riktigt för jag gillar nog mer vuxen humor kan man ju säga.
 Och idag har varit en bra måndag ÄNTLIGEN !! fick jag gå på ett Power Step pass det har jag inte varit på sen december nångång  så jag var hur glad som helst då jag fick gå på det idag och idag har jag också klippt mej tkr ju nu att jag har hur kort hår som helst men man måste ju klippa sej nångång och antagligen i mitten av mars så ska jag färga om håret igen så då vill jag inte ha hur slitna toppar som helst.

         Imorgon blir det också en spännande dag eftersom att imorgon ska jag på studiebesök till PG !! Lite nervös känner jag mej men jag är glad att Victor följer med så jag inte behöver vara helt rädd ;). 

                    
 
                                  Hällnäs
 
Hamburgarna som vi gjorde efter rundturen
 
I Årvas bryr man verkligen inte sej i bordskicket ;)
                                          Du var jätteduktigt Mimmi ! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar