tisdag 4 februari 2014

It Feels Like Home




                                 Hej har nu bott I Årvas i 2 dagar och trivs hur bra som helst ! Både på dagiset och med min kusin och hennes pojkvän.

Första kvällen då jag kom hit så blev ju uppdraget att ta upp alla mina väskor uppför trappan kände ju mej som en mega fjortis med alla mina väskor för det var ju inte precis lite som jag packat med mej. Och det som var kvar av kvällen så gjorde vi till en filmkväll och satt och såg på Thor 2 helt okej. Första natten var inte precis rolig eftersom den jävla luftmadrassen som jag sov på läkte och inte nog med det jag vaknade 3:45 av att en plogbil kom förbi och körde av och an och den kom flera gånger och knuffade in snö och den var precis utanför fönstret. Och sen började det att köra en massa traktorer på vägen förbi så då gick det inte heller riktigt bra att få sömn. Men jag satt på musik i öronen och sen hämtade jag datorn och gick in på swefilmer och märkte då att dom hade lagt upp ett avsnitt av melodifestivalen som jag helt hade glömt bort att det hade börjat i helgen. Men jag fick inte desto mer sömn den natten men steg ändå upp i mkt god tid och helt okej utvilad och åt frukost. Men på vilan på dethär dagiset får man också själv vara med och vila så det var ju super skönt att få lite mer än en timmes vila för det är lättare för barnen att somna om dom ser att dom vuxna också lägger sej ner. Efter dagiset gick jag och min kusin och handlade 1000 saker som min kusin beskrev på sin blogg att vi gjorde. Det är väl lite ovan kan jag tänka mej för dem attbo med en 3:e person dom är ju så vana att det bara ska vara dom 2, och så lagade jag och min kusin världens godaste räk avokado pasta man får ju såklart super god mat hos min kusin eftersom hon är utbildad inom det området. Sen gick vi till Mimmis revy övning och gick till gymmet som är i samma hus som teatern äger rum och frågade hur mkt det kostar att träna där en vecka och gubben som ägde det var jätte schyst och sa att jag fick träna gratis för en vecka.

Efter det gick jag hem för att se på vad Kalle höll på med och han satt ju såklart och spelade cod kvällen avslutades med att vi satt och kollade TV. Inatt har varit en bättre natt eftersom jag fick en madrass från Kalles föräldrars hus och gjorde en säng åt mej i soffan som var 10ggr bekvämare än luftmadrassen och på morgonen var jag helt ensam eftersom Mimmi sprang ett ärende och Kalle var på jobbet och det är något som är väldigt ovanligt för mej men samtidigt var det otroligt skönt att få ha lite egen morgon tid. Och ikväll ska jag och åka och Zumba med Mimmis vänner eftersom att både Mimmi& Kalle är på övning.

                       
Är så otroligt skönt att bara få dra på sej mjuka kläder då man cyklar till arbetet

                           Satt och fördrev tiden på dagis med att rita
 
   Jag som aldrig trodde jag skulle börja äta jugort med Mysli men man kan ju förändras och jag älskar verkligen Mimmis hemlagade mysli hon gjorde mer igår och sa att det ska inte ta slut på en vecka för jag har verkligen ätit mycket av det.
             Jag har ju också en egen balkong på mitt rum med utsikt fast tyvärr går det inte att gå ut på ballkongen om man inte har skor på sej
Har ju utsikt från alla fönster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar