fredag 7 februari 2014

The Last Day






Hej idag var det ju sista dagen på dagis

 för mej och det var ju såklart otroligt sorgligt har trivts otroligt bra ! Och jag älskar ju barn speciellt dom här barnen som jag varit med som är från 1-3 års åldern och dom gör ju framsteg och Utveckals varenda dag och det är ju det som är så otroligt underbart. Skulle har gjort ett inlägg igår men då blev det försent så det fick bli idag istället. På onsdag blev det ju gym och det var ju allra första gången som jag var och jag kan ju erkänna att jag inte riktigt förstod mej på maskinerna och det skulle ju klart varit lättare bara om jag skulle haft Mimmi med mej men hon var ju på Revyövning så då fick jag ju utforska allt själv men jag tror no att jag trivs bättre på  Studion men säkert om jag skulle ha nån med mej på gym skulle det ju klart bli roligare


Och nån som skulle kunna det mesta om alla maskiner.

 

Igår var jag ute och gick med Kalles fasters hund Fanny vi var ute i och gick i 2 timmar men då jag bara snabbt skulle gå upp till våningen fick jag inte upp dörren med nyckeln fast hur jag än vred så då hamnade jag och Fanny att gå till Årvas gården för att kolla med Mimmi om jag verkligen hade tagit med rätt nyckel och det hade jag och jag fortsatte att försöka att vrida nyckeln men jag slapp fortfarande inte upp i trapp uppgången. Så kom jag på att jag skulle ju kunna klättra upp för stegen till ballkongen och slippa in där och det gjorde jag var skit rädd att nån skulle komma förbi och tro att jag skulle försöka göra inbrott men lyckligtvis så kom ingen förbi just då och jag hamnade också att klättra upp en till gång då jag skulle ha upp kakorna som jag köpt till Kaffet på kaffepausen på dagis.



           Sen tog jag cykeln och cyklade tillbax med Fanny och satt sen och pratade med Kalles Faster en bra stund jag skulle ha varit meningen att jag skulle farit på gym med Mimmi igår men jag var så trött efter min 2h promenad med Fanny.

    Imorgon blir det en åktur till Komossan,Hällnäs, och Karvat och lite runt om i Årvas Kalle hotar halvt att väcka oss 5 på morronen men det skulle han bra våga göra ! ;)

                        Ingen kväll ikväll med vännerna men det får vi ta igen nästa helg men det går säkert ingen nöd på er. Men hoppas att ni har haft en bra Prao vecka pojkar och hoppas också att ni flickor har haft en bra vecka ! Just nu lämnar jag ensam eftersom Kalle och Mimmi just for ut genom dörren för att göra sitt revy genrep och premiären är ju imorgon längtar otroligt mycket på att få se den !


                                                  
                                                     Har tagit denhär bilden från min kusins blogg
                                   http://mariaheikkila.blogspot.fi/


                                                      Fick ett jättefint kort av barnen på dagiset

1 kommentar: