tisdag 4 mars 2014

JG Today






                          Hej idag hade vi vad vi nu ska kalla det besökslektioner vid JG = Att vår skola och JG hade ordnat så att OX eleverna fick komma och vara med på 2 lektioner vid JG för att se ännu mer hur gymnasiet fungerar. Och jag har ju aldrig haft några som helst  planer på att fara till JG om jag skulle ha valt ett gymnasium överhuvudtaget skulle det absolut bli PG. Men jag ville i alla fall vara med på fler gymnasie lektioner nog för att jag varit det i PG också men då hade jag bara varit med på en halv finska timme. Och eftersom jag ändå i princip ska gå i gymnasiet vill jag veta lite hur det är att vara med på en gymnasie lektion, Och jag hade en sån tur  att jag fick timmarMatte&Psykologi. Så en timme som jag hatade och en timme som jag var väldigt intresserad av och även fast jag inte haft psykologi har jag alltid tyckt att det låtit som ett väldigt intressant ämne och jag har bara blivit mer intresserad av det ju mer jag fått veta av Vicki. Så först på schemat var matte och det som var lite skit var ju att vi hade just haft matte timme före maten så det var inte precis en glädje att veta att man skulle få gå på en till matte timme som man absolut inte skulle förstå sej på.

 Och jag hade alldeles rätt med desamma då han började prata förstod jag nästan ingenting och sen då vi också fick ett papper att skriva på skrev jag ingenting för jag förstod inte nånting heller hur man skulle räkna eller göra sen då läraren kom och frågade hur  det gick sa jag bara: Jaa inte så jätte bra för jag förstår ingenting

läraren sa att vi från OX inte skulle bli förskräckta nu då vi var med för det var ju faktiskt 3:e kursen i kort matte , men jag var varken positivt påverkad eller förskräckt för jag hade ju vetat hela tiden att jag inte skulle fatta nånting och då jag sagt att jag hade 5 i matte sa läraren bara att: Ja men det behöver inte betyda att du inte kommer lyckas i kort matte i gymnasiet jag hann inte riktigt med att säga att det säger väl allt om jag har jätte svårt  med matte och om jag inte klarar  högstadie matte hur svårt kommer jag då inte ha det i kort matte. Men lite rätt hade han väl men nej jag tror nog att jag nätt  och jämnt skulle få 5 i kort matte i gymnasiet ,efter matten fick vi vara med på GHT= Grupp handledar timme  typ som KF kvart i ox, Sen var det rast och så fick jag äntligen gå på den lektion som jag väntat länge på psykka och det var precis så bra som jag hade förväntat mej också. Det var otroligt intressant och jag räckte upp handen ett par gånger också för jag kände mej verkligen lite tvungen att göra det för min egen skull då jag en gång nu var med på en lektion jag verkligen ville vara med på.

Efter lektionen frågade läraren om jag tyckt att lektionen varit intressant för jag hade ju verkligen följt med sa han och jag sa att det var verkligen intressant och jag önskade att skulle få ta alla dom 8 kurserna som fanns i psykologi. Men att jag skulle söka till närvårdare/Kombi och till det hörde bara en psykologi kurs läraren försökte nog på ett sätt övertala mej att söka till JG men jag sa att nej att här tror jag nog inte att jag skulle passa på JG , och jag vet att om jag skulle söka till JG så visst jag skulle ha många som jag känner men jag vet ju att jag skulle sakna flickorna ännu mer och då skulle läxor&Prov bli ännu tyngre och dagarna + åren i JG skulle bli långa speciellt första halvåret då allt skulle vara likadant som i OX jag skulle ju bara sitta ensam nånstans med min telefon i handen och vänta på att lektionen skulle börja. Så nej TACK! om det ska vara gymnasiet blir det PG , Men det var roligt att få se lite mer hur gymnasiet funkar och kvällen ikväll har varit otroligt lugn för jag har ju ingen teori mer på tisdagar mellan 5 och 6 så den timmen som gick till den tråkiga skiten får gå till 1 timmes extra bar ta det lugnt.
 
Och jag har istället teori på måndagar från 5-6 och det är så mkt bättre för direkt dels för att läraren där förstår mej på nåt sätt mkt bättre och direkt efter teorin så är det studion även om jag kommer att vara i väldig tid till studion på måndagar nu 45 min på förhand kmr jag ju att vara där vanligtvis så brukar jag ju vara där kvart över 6 för Power step börjar ju 18:45 men då behöver jag ju aldirg stressa heller så det är ju bra och nu fick ni också säkert läsa onödig information som ingen av er var intresserad av men det får ni leva med lite onödig information får ni ju leva med här på bloggen.

Och BTW !!  Apropå att söka så igår skickade jag in min ansökan till YA Närvårdare det var ganska känslo laddat att söka ändå för nu sökte man ju faktiskt riktigt  på riktigt och även om jag vetat vart jag så kom spänningen och suget i magen i alla fall.

Men hoppas ni andra har haft en bra fastlags Tisdag det i alla fall jag haft :).

                   
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar