lördag 23 mars 2013

Aldrig Mera Ridning igen ....

 
                    
            
                     
                       Hejsan Idag bestämde jag mej för att sluta rida

jag har funderat på att göra det länge nu ett tag men jag hade ändå tänkt att jag skulle hålla ut dehär året. Men idag var det nog droppen !! Direkt då jag kom in på plan å satte upp så kom ridlären och skulle hjälpa mej !! HALLÅ tänkte jag jag kan nog korta mina stigbyglar själv och spänna sadeljorden själv. Och sen då vi skulle galoppera över ett hinder så kom läraren och skulle leda mej

     Jag höll på att bli galen jag har ridigt i 8 år och någon kmr och visar mej hur jag stannar en häst !! Det gör mej bara jävligt förbannad !! Jag slutar inte P,g.r  av att jag inte gillar själva ridningen jag slutar för att jag kan inte ta en till dag med dendär läraren. Från och med nu ska jag satsa på dansen på riktigt och börja dansa på ALLVAR !! Jag älskar att rida men så länge det ska fortsätta såhär orkar jag inte. Jag vill hoppa och galoppera mest jag hatar att vi nästan jämnt på varje lektion ska göra en massa skänkel vikningar och aldrig kan hoppa bana.      
          
                  På det förra stallet jag red fick vi hoppa mycket mer men vi fick inte lära oss hur man tränsade och sadlade och det tyckte jag var ganska dåligt. Så då började jag på Fäboda istället. Men det skulle kanske gått bättre med en annan lärare men nu har jag helt klart betsämt för att sluta det kmr blir sorgligt men jag kan inte fortsätta med en aktivitet som jag känner att det är en PLÅGA. Men drömmen om en egen häst lever fortfarande kvar <3 <3 Men nu är det dags att börja dansa det Vad jag vill göra jag vill verkligen satsa på det nu. Men om jag börjar rida på nytt vill jag börja hoppa det vad jag älskat mest med ridningen och rida mycket ute i terrängen för hoppa har alltid varit en stor dröm men den drömmen är tyvärr långt borta nu :( ....



                  



              
 

                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar