måndag 11 mars 2013

Bra/Dålig/Dag

   

                       Har varit en bra dag idag. Jag skrev ju Mopo kortet och jag klarade det :) Sen idag på Gympan skulle vi ju och skida jag hade inte orkar kånka med någå skidor så jag
            och Alexandra och Sonja fick gå till Bonäs skola och tillbaka. Det var ju en otroligt kort bit att gå men  då hann vi ju i alla fall till skolan :). Sen till det dåliga mina föräldrar ska ju åka till Carribien och fira mammas 50 års dag där. Vi barn lämmnar ju hemma :/ men ddet är väl helt ok antar jag. Det är  bara det att jag och min bror måste bo hos min faster. Nu

ska ni ju för gudskull inte tro att jag är världens bortskämda unge. Men jag har ALLTID haft svårt att anpassa mej till regler för jag vill ha dom regler som vi har här hemma.

                Och det kan jag ju inte precis säga att min faster har. Jag tycker jätte mycket om min faster och hennes barn.

Men då det gäller regler så kommer vi inte riktigt överens.

   Jag vill komma och gå som jag vill då menar jag ju inte att jag ska gå ut kl 18 på en vardags kväll och komma hem 3 på natten nej inte så. Men jg har inte behövt ringa och säga var jag ärpå 5 år. Jag har alltid varit sådär att jag tar hand om mej själv ingen behöver säga att jag måste göra mina läxor för dom gör jag i alla fall. Men nu mitt allt ska man följa andra regler och jag är verkligen dålig på att anpassa mej till förändringar även om det bara är för ett litet tag.

                    Och det var ju tal om att jag skulle bo hos mina kompisar men nej det gick inte mamma med på. Det känns som om mamma bara tänker på tt vi måste ha nånstans att hålla hus inte en plats där vi kan känna oss trygga och där det inte uppstår bråk. Speciellt för mej mamma borde nog veta vid dehär laget att om jag inte tycker om nånting så säger jag det rakt ut vad min åsikt är. Och jag fruktar för då dom far Lördagen den 6 April. Det jag är mest rädd för är att jag inte ska få fara med mina kompisar på en massa roliga happenings. För många betraktas jag som 15 år men för min släkt är jag fortfarande dendär lilla dumma 7 åringen som inte vet nånting om livets onda och dåliga saker men tro mej det vet jag mycket om.

   Det är bara ni som inte har sett mina tårar mina glädje stunder. Men skulle ni ens ha brytt er tror inte det kära släkt

 

 
  alla fel som man gör kommer ni alltid ihåg inte det fina och

det som är bra. !!


                          
 
                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar