söndag 31 mars 2013

Snart slut på den Underbara Resan






                                      Idag var det sista hela dan i backen vi har haft en underbar resa och den kommer nog finnas kvar i minnet länge :).

Vi har haft otroligt KUL !! :) och vi har nog alla bena i behåll
och vi har haft många utmanande backar men vi har också fått mer självförtroende här i Ruka :). Det var 3:e gången jag åkte hit till Ruka och jag kanske t.o.m får åka hit I maj också. Jag har också kommit familjen vi åkt med hit närmare.

Vi har också lärt oss ränna i branta backar :). Fast jag vet att jag kommer att komma tillbaka hit till Ruka känns det ändå mycket sorgligt att jag ska lämna dehär placet :( men för varenda gång jag ränner Snowboard älskar jag det bara mer för varje sekund. Här kommer en historia om hur jag började åka snowboard om ni orkar läsa det ;). Jo men det började såhär: Vi var ju vid Vuokatti och jag hade tjatat på mamma att jag ville börja med snowboard.

Men nej det var slalom först men sen då vi fo till Ruka åre efter att vi lärt oss åka slalom så sista dan fick jag min kusin, & min bror pröva åka snowboard. Och det var ett RENT HELVETE eftersom att det var april och det var varmt som in i bastu men det gav inget resultat från Ruka. Men sen året där på åkte vi till Levi och då var min kusin Kati med och hon åkte snowboard och eftersom vi inte hittade nån svensk lärare så blev det hon som fick lära oss.

Så näst sista dan då vi var där tog Kati med oss och lärde oss att svänga rätt, falla rätt, & bromsa men det lyckades inte riktigt då heller och det gjorde mej arg och lessen. Men jag gav inte upp dagen efter hyrde jag snowboard på nytt och tog med mej pappa till en av det stora backarna och då hade vi svängt på bindningarna och satt vänster fot fram ist för höger fot. Och jag kom mej upp liften och då jag kom upp I Backen så av panik så bromsade jag eftersom att jag inte skulle åka på ett litet barn som kom framför.

Och mitt i allt hade jag tekniken jag började svänga och bromsa och till sist hade jag den rätta knycken ;) sen en månad senare i maj åkte jag till Ruka med faster farbror och kusiner då lärde jag mej ännu då började jag åka fortare och svängde bättre. Men I år hade jag tränat ganska mycket med det samma då jag fick min burton bräda for jag ut i backen. Och jag tror jag lärde mej så snabbt eftersom det har varit min stora dröm att åka snowboard det är så jätte häftigt. Men jag säger bara det till er som tänker börja åka slalom eller snowboard GE INTE UPP om ni ger upp blir det aldrig till nånting. Och ta risker och råd men ta inte för stora risker och följ inte varenda råd ni får. 
Idag är det också 5 månader med min underbara pojkvän Johannes <3 <3 <3 passar ju inte så bra in här med allt slalom snack och sånt men det får vara allt kan ju inte matcha ;).

Den här låten är till dej Johannes vi kan klara allt så länge vi håller ihop <3 Så länge vi lyssnar och respekterar varann kan vi klara ALLT <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar