söndag 24 mars 2013

Music In My Soul :D


    

                Hej idag tänkte jag att jag skulle berätta vad musiken betyder för mej.

               Musiken för mej är ett stort intresse och jag spelar piano och sjunger jag har nog ända sedan jag var liten älskat musik både att spela och sjunga. Jag har bara spelat piano I nästan 2 år men jag tycker ändå jag lärt mej mycket men jag önskade att jag hade börjat med det tidigare. Men jag försöker att lära mej dubbelt sså mycket varje år.  Jag älskar klassisk piano musik jag vet det låter lite små töntigt men den sortens musik älskar jag även fast jag själv inte kan spela så värst många klassiska stycken än.

          Mina 2 tjejkompisar spelar piano och det gör min älskade pojkvän också men vi ligger nog alla på olika nivå I piano om man säger som så men det är ett intresse vi alla delar och det är jätte kul att vi alla har en aktivitet gemensamt. Jag spelar inte I musikinstitutet jag spelar i församlings centret och man lär sej lika bra där som i musikinstitutet man slipper teori och får välja musikstil själv en men jag tar sång lektioner på Musikinst & sjunger i kör där. Musikstilen jag lyssnar på är en blanding mina dehär är mina spotify listor: Happy Music, Dance, Dance2, I love Rock, Love Songs, Classical, FSS, (För sorgliga stunder) Men jag lyssnar på det jag känner för jag väljer oftast låt efter dens text.

                    Den låt som jag hör på handlar  om vad jag är på för humör eller hur jag känner mej om jag är glad, Lessen, Arg, Lycklig, Kär, musiken har alltid varit som en av mina bästa vänner den har alltid förstått hur jag känt mej. Musiken har alltid på nåt sätt talat igenom mej och satt ord på känslor jag inte vet hur jag ska kunna förklara. Musiken betydde mycket för mej under min tid som deprimerad den fick mej alltid på fötter då jag var som mest på botten. Det också därför jag älskar att sitta bilen länge att sitta i bilen och höra på underbar musik och susa förbi landskap efter landskap det är otroligt avslappnande. Man kan nästan säga att musiken talar igenom mej om jag hör på en låt  berättar den om mej så känns det varje dag då jag hör på musik. Jag kan inte gå nånstans utan musik. Jag kan inte klä på mej sminka mej sitta i fordon, utan musik och jag kan ALDRIG Vara utan HÖRLURAR <3 <3 <3 Jag skaffade hörlurar med mikrofon så att om nån ringer mej då jag cyklar så är det bara att trycka på en knapp och så pratar jag och den är utmärkt då man talar långa samtal så att jag hatar att prata vanligt i telefon eftersom min telefon bränner örönen av mej  Andthatswhoiam :).

                  Här kommer låtar som berättar en historia om vad jag har varit med eller hur jag känt mej någon gång

                      Denhär låten lyssnade jag väldigt mycket på under tiden som deprimerad.

                       

                                  Det är svårt att välja bästa den bästa danslåten för jag har så otroligt många men jag tog nu denhär eftersom den är ganska ny. Men det blev ett långt inlägg ida hoppas att ni orkade både lyssna och läsa. :)

 

 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar