fredag 2 augusti 2013

So Sad And Happy on the Same time





                              Hej igår  kom jag hem från mitt första jobb som var att vara ledare på barnläger vid Pörkenäs  i 3 dagar jag var ju såklart nervös då jag åkte dit eftersom det var mitt första läger och jobb men sen då man väl kommit in i det var det otroligt roligt det var nog det bästa jag varit med om. Att få ta hand om alla barn och att få höra: Du är min favorit ledare, Nog kommer du väl tillbaka tills nästa år? Det gör en så otroligt glad och varm innombords det är nog det bästa sommarjobbet man kan få. Jag saknar redan alla barnen och man fick så mycket kramar av alla <3 Speciellt då man sjöng gonatt så skulle alla ha en godnatt kram. Jag kände mej så otroligt viktig bara att få hjälpa nån att bädda gjorde så att jag kände mej viktig . Och så hade jag ju också med min bästa vän Vicki så det gjorde ju allt extra roligt ! :D
  Och så var det  roliga kvällsprogram och så fick jag ju vara lite barnslig då vi lekte en massa lekar. Och andra dagen hade vi program jag och Vicki fick ta hand om sångstunden vilket passade perfekt eftersom vi då fick spela piano och sjunga tillsammans med alla barnen. Och igår då lägret var slut då alla barnen skulle åka hem så grät jag var så lessen då alla barnen som man lärt känna skulle åka hem.

        Jag grät både av lycka och sorg av sorg för att jag skulle sakna alla barnen och av lycka för att jag haft så otroligt roligt och att jag hade fått spela en viktig roll för alla barnen. Då det var dags att säga hejdå fick jag en kram av alla barnen det gick inte att hålla tårarna borta jag skulle SAKNA ALLA <3 En liten flicka sa åt mej att inte ska du gråta vi ses ju snart igen och då grät jag nästan bara mer och sa ja det får vi hoppas och så fick jag en kram av henne.

Jag kan verkligen rekomendera att bli hjälpledare men du ska kunna ha tålmod, försöka komma överens med både andra ledare och barn/konfirmander, Vara beredd på långa nätter, och framför allt vara beredd på att lyssna. Vilken tur jag hade över att jag blev vald till dehär <3.

               
 

2 kommentarer:

  1. Blev först lite orolig då du skulle på barn läger tänkte att du och barn går ju int så bra ihop..men nu då jag läser dehär blir jag helt av en annan åsikt nästa år kmr jag också på barn läger. C://Johannes

    SvaraRadera
  2. Va roligt att du ändrat din åsikt :) <3

    SvaraRadera